בייגה שוחט: "הייתי מונע את העלאת הארנונה ומוריד את מס הבלו"

אסתי פלד No Comments on בייגה שוחט: "הייתי מונע את העלאת הארנונה ומוריד את מס הבלו"

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט בריאיון ל"פילפוליטיקה" מתייחס לעליות המחירים במשק וההבדלים במצב הכלכלי של אז בזינוק האינפלציה להיום ומציע להוריד את המס על הבלו ואת ייקור תעריפי הארנונה, "שהרשויות יספגו את ההתייקרות"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט התראיין הערב (חמישי) לתוכנית "פילפוליטיקה" בהגשת הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום והתייחס לכהונתו כשר האוצר בתקופת האינפלציה המפלצתית שהייתה בישראל, "הייתי יו"ר וועדת הכספים באפריל 89 עד יולי 90 ואח"כ 3 פעמים שר אוצר בשש שנים, בממשלת רבין, פרס וברק. אנחנו כעת באירוע אחר, האינפלציה אז הייתה 450%, אם קילו תפוחי אדמה עלה ארבע שקל תוך שנה הוא עלה 16 ש"ח. אנחנו רק מזה".

שוחט סיפר כי אז "התחלנו עם אינפלציה של 11% וזה התחיל תהליך של דה אינפלציה, למרות שתוכנית הייצוב הביא לירידה חדה תוך שנה. בשנות האלפיים האינפלציה הייתה כבר 0. כעת יש תופעה של עליית האינפלציה בכל העולם וזה בגלל המשבר הגדול שיצר מחירים יקרים, בדל', בפחם באשלג. אבל אנחנו עדיין במצב מצויין".

על המצב כיום אומר שוחט כי היה מונע מספר עליות מחירים, "הייתי מונע את העלאת הארנונה ואומר לרשויות לספוג את ההתייקרות ולהתייעל. הייתי גם מוריד את הבלו של הממשלה על הבלו. יש תוכנית ממשלתית שעוד 6 שנים תחנת הפחם כבר לא תהיה קיימת. 70% מהחשמל הוא גז. מחירי החשמל משפיעים על כל בית ואתה לא יכול לנגוע בעליות של חברת החשמל".

 



0 תגובות